Info-IconWir unterstützen den Internet Explorer 11 nicht mehr.Wir empfehlen Dir einen Wechsel auf einen neuen Browser wie z. B. Microsoft EdgeGoogle Chrome oder Mozilla Firefox.
Logo von De'Longhi Braun Household GmbH

De'Longhi Braun Household GmbH

Neu-Isenburg

9000+ weltweit in der De'Longhi Group

Kostenlose Getränke
Parkplatz
Gute Anbindung
De'Longhi Braun Household GmbH


Infos zum Unternehmen

Über De’Longhi Braun Household GmbH

On September 2012, the De’Longhi Group and Procter & Gamble finalized an agreement for the perpetual licensing to De’Longhi of the Braun brand for household products, thus not including Personal Care products (Male Dry Shaving, Female Electric Hair Removal, Hair Care and Beautronics), Clocks and Watches. Thanks to this agreement, the De’Longhi Group significantly strengthens its market positioning by adding to its portfolio a new, high-end, prestigious brand perfectly aligned with De’Longhi’s strategy and corporate culture. key objective of De’Longhi group in the years to come is to fully leverage on the potential of Braun by further developing its values and product offer.

Über BRAUN als Marke

Braun is a premium German brand for electrical appliances. Some associate Braun with design, based on the pioneering industrial design led by Dieter Rams and his successors. Others think of German engineering and innovation: Braun’s invention of the Plexiglas lid for turntables or its innovations in metal surfaces or plastics molding. Many simply consider the indestructible nature of Braun appliances, renowned for their reliability, longevity and sustainability.

All are true and relevant facets of the Braun brand, but Braun is more than this. Braun wants to go “beyond design” by viewing products in the context of consumer experience. Our goal is to design our products with details that make a difference in people’s lives, to bring consumers experiences to life in what we call the “Braun moment.” This idea is summarized in the brand line “designed to make a difference”. Household products (kitchen and irons) are a focus of consumers’ everyday life and a core part of Braun’s heritage and product offer. Braun’s products support consumers during their daily work - from tasty morning coffee to surprise dinners in the evening - also ensuring perfectly ironed outfits.

Fakten

Unternehmensart

Keine Angabe

Mitarbeiter

9000+ weltweit in der De'Longhi Group

Branche

Forschung & Entwicklung

Unternehmensart

Keine Angabe

Mitarbeiter

9000+ weltweit in der De'Longhi Group

Branche

Forschung & Entwicklung

Einblicke ins Unternehmen

Wusstest du schon?

...GREAT PLACE TO WORK!

Benefits

Kostenlose Getränke
Parkplatz
Gute Anbindung
Eigener Arbeitsplatz

Videos

A day at De''Longhi Braun Household.

3:28

Interviews

Victoria Nolten

Praktikant*in

Praktikantin Global Marketing


Welche Erfahrungen konntest Du während des Praktikums sammeln und wie war das Marketing-Team?

Ich habe im Sommer 2014 mein Praktikum in der Trade Marketing Abteilung bei De’Longhi Braun Household in Neu-Isenburg absolviert. In dieser Abteilung ging es darum die internationalen Marketing Konzepte gemeinsam mit externen Agenturen auszuarbeiten. Ich hatte sehr facettenreiche Aufgaben, ich durfte eigenständig Briefings erstellen, Broschüren mit Grafikern bearbeiten und konnte von der Ausarbeitung bis zum Druck mitarbeiten. Außerdem habe ich Videodrehs vorbereitet und konnte beim Dreh dabei sein. Ich hatte immer was zu tun und konnte von Beginn an Verantwortung übernehmen und wurde als volles Teammitglied gesehen. Das Unternehmen hat mir im Rahmen dieses Praktikums jedoch nicht nur Einblicke in die Zusammenarbeit von Unternehmen und Agenturen gegeben, sondern auch in den Bereich Brand Marketing, Product Marketing und sogar Online Marketing. Die Arbeitsatmosphäre im Unternehmen war sehr gut. Da das Team sehr offen und nett ist, konnte ich mich schnell integrieren. Außerdem haben Ausflüge und Kochabende, dafür gesorgt, dass man sich sofort wohl fühlt.


Auszeichnungen

Award: Award

Award

Social Media